Covid-19 Protocol ter Bescherming en veiligheid Harmonie Kunst en Vriendschap Vught

Specifieke extra richtlijnen voor leden van
Harmonie Kunst en Vriendschap.

Hervatten van de activiteiten.
Het wordt een spannend moment om eindelijk weer samen muziek te mogen maken. Indien men niet kan komen of nog niet durft te komen meld je dan zo snel mogelijk via de website af. Misschien kan er dan een andere muzikant in jouw plaats komen, want er is maar een beperkt aantal plaatsen.

Volg te allen tijde de aanwijzingen van “De Speeldoos” of bestuur K&V op.

Aangepaste repetitietijden:
Woensdagavond: 18.45 – 19.45 uur Rappo Grande                       
Woensdagavond: 20.15 – 21.45 uur Groot Orkest

DatumRappoGroot Orkest
17-6Leerlingen + muzikanten op uitnodigingKoperblazers
24-6Leerlingen + muzikanten op uitnodigingHoutblazers
1-7Invulling volgtInvulling volgt
8-7Invulling volgtInvulling volgt

Uitgangspunt
Vanaf 1 juni 2020: Maximaal 30 mensen per ruimte in De Speeldoos
Vanaf 1 juli 2020: Maximaal 100 mensen per ruimte in De Speeldoos

Voorafgaand aan repetities en activiteiten

  • Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38 C°);
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer deelnemen aan activiteiten van de vereniging;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het (COVID-19). Tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon kun je nog ziek worden, hierom moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.

Muziek
Zoals altijd wordt de muziek via de mail toegestuurd. Deze print je uit. Samen kijken is niet meer mogelijk. (Richtlijnen RIVM/KNMO)

Blaasinstrumenten
Bij de orkestopstelling voor blazers wordt rekening gehouden met een vrije ruimte van 2 meter rond het midden van iedere stoel.

Neem je eigen handdoek mee voor het opvangen van vocht uit je instrument.

  • Dit is voorwaarde om mee te kunnen repeteren.
  • Schud het vocht met kleine bewegingen uit je instrument, blaas het vocht niet onder je kleppen vandaan.
  • De handdoek moet je zelf weer mee naar huis nemen en reinigen.
  • Zorg dat je, je instrumentarium voorafgaand aan de repetitie gedesinfecteerd hebt.
  • Je wisselt geen instrumenten/dempers o.i.d. uit.
  • Je wisselt geen bladmuziek/tablet uit.

De repetitieruimte / Het podium
Op het podium is met witte tape (tussenafstand 1,5 meter) en zilverkleurige tape (tussenafstand 2,0 meter) de plaats voor de muzikant aangegeven.

Voor alle blaasinstrumenten dient een afstand van 2 meter te worden aangehouden en is de zilverkleurige tape leidend.

Op het podium is plaats voor max. 20 zitplaatsen. Hierin begrepen 1 plaats voor drumstel. Plaats dirigent is middenvoor. Met bescherming tegen “van het podium vallen”.

De stoelen zullen door de Speeldoos worden gereinigd en klaar gezet op het podium. De eigen muziekstandaards van de leden dienen te worden gebruikt en gereinigd/gedesinfecteerd van thuis worden mee gebracht.

Tussen de repetities van Rappo en het Groot Orkest worden de stoelen gesprayed door 2 leden van het Groot Orkest.

Opruimen stoelen einde van de avond: 2×2 leden plaatsen de stoelen met handschoenen aan op de bekende transportkarren.

Ingang en routing
Ingang gebouw is via de trap vanaf het parkeerterrein tegenover b.s. De Springplank. Vanaf 18.30 uur is de ingang open.
Bij de toegangsdeur boven aan de trap zijn desinfecterende gel en papieren handdoekjes aanwezig.
Vanaf deze ingang loopt de route rechtdoor naar het podium.
Er is 1-richtingverkeer van kracht om contact met overige gebruikers binnen de Speeldoos te vermijden.

Uitpakken instrumenten

  • Na het betreden van het podium gaat iedereen direct aan de rechter kant van het podium af.
  • Het instrument kan aan de zijkanten van de zaal of achter in de theaterzaal uitgepakt worden.
  • De instrumentkoffer kan daar worden achter gelaten met je jas.
  • Vervolgens kan aan de andere zijde het podium worden betreden.

Inpakken instrument

  • Na afloop van de repetitie met medeneming van je spullen inclusief het handdoekje, kan het podium aan de rechterzijde weer worden verlaten.
  • De theaterzaal moet worden verlaten via de hoofdingang.
  • Vandaar moet het gebouw worden verlaten via de officiële voordeur aan de Vliertstraat.

Opm.: ouders zijn niet gerechtigd het gebouw te betreden.

Groot Orkest
Speeldoos open: vanaf 20.00 uur
Begintijd             : 20.15 uur
Eindtijd               : 21.45 uur
Geen pauze        : Neem eventueel zelf water mee.
Bar open             : vanaf 21.45 – 23.00 uur met inachtneming van 1,5 meter afstand

Ingang en routing
Ingang gebouw is via de trap vanaf het parkeerterrein tegenover b.s. De Springplank.
Bij de toegangsdeur boven aan de trap zijn desinfecterende gel en papieren handdoekjes aanwezig.
Vanaf deze ingang loopt de route rechtdoor naar het podium.
Er is 1-richtingsverkeer van kracht om contact met overige gebruikers binnen de Speeldoos te vermijden.

Instrumenten uitpakken
Instrumenten uitpakken in de beschikbare ruimten rond de goederenlift en achter het podium.

Inpakken instrument

  • Na afloop van de repetitie met medeneming van je spullen inclusief het handdoekje, kan het podium weer worden verlaten via de eerder gebruikte route.
  • Opruimen stoelen einde van de avond: 2×2 leden plaatsen de stoelen met handschoenen aan op de bekende transportkarren.
  • Het gebouw worden verlaten via de officiële voordeur aan de Vliertstraat.